Podana cena za 1 osobę - szkolenie przeznaczone dla grupy klientów min. 5 osób.
Szkolenie dla właścicieli salonów 1-2 osobowych
Czas trwania: 2 dni
Miejsce szkolenia: Studio Wella lub inna lokalizacja
Zapisy: Doradca Handlowy
DZIEŃ I. (10.OO-17.OO): ZYSKI SALONU, CZYLI JAK ROZWIJAĆ BIZNES
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:
· Dowiesz się jak budować markę swojego salonu i pozytywnie wyróżnić się na rynku usług fryzjerskich
· Nauczysz się promować swój salon nie angażując dużych pieniędzy
· Poznasz narzędzia planowania przychodów i kontroli kosztów
· Zwiększysz zyski salonu i będziesz zarządzać salonem bardziej świadomie
PROGRAM:
- MARKETING W SALONIE FRYZJERSKIM
- Marketing mix – narzędzia wpływu na reakcje klientów
- Tworzenie misji/wizji w salonie
- Pozycjonowanie i budowanie marki salonu
- Co można osiągnąć dzięki działaniom marketingowym?
- REZULTATY DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
- Wzrost rozpoznawalności - tworzenie pozytywnego wizerunku i budowanie marki
- Pozyskiwanie nowych klientów i budowanie lojalności dotychczasowych
- Popularyzowanie swoich usług
- Wzmocnienie swojej pozycji rynkowej – zwiększanie obrotów
- ROCZNY PLAN PROMOCJI SALONU
- Reklama
- Programy sprzedażowe
- Media społecznościowe
- Komunikacja bezpośrednia
- Roczny plan promocji salonu
- ZASADY PLANOWANIA
- Podstawowe wskaźniki finansowe i metody planowania
- Tabela wyników - planowanie miesięcznych przychodów i kontrola kosztów
- Wynik finansowy: zysk czy strata?
- KONTROLA KOSZTÓW
- Struktura kosztów i instrumenty kontroli
- Analiza zużycia materiałów do pracy
- Miesięczna analiza kosztów; wyciąganie wniosków, planowanie, działanie
II. DZIEŃ: JAK ZWIĘKSZYĆ PRZYCHODY SALONU, CZYLI OBSŁUGA DOSKONAŁA
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:
· Będziesz miał więcej zadowolonych klientów oraz pozyskasz nowych
· Zwiększysz przychody salonu; sprzedaż produktów oraz zabiegów pielęgnacyjnych w salonie
· Otrzymasz Standard Obsługi klienta
PROGRAM:
- POWITANIE
- Rozpoznanie typu klienta
- Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie
- Dopasowanie stylu komunikacji do typu klienta
- Zaufanie, komunikacja i wzajemna sympatia – kluczem do sukcesu opartego na osobistych relacjach
- Zasady rozmowy przez telefon
- KONSULTACJA I DOBÓR FRYZURY A PRZYCHODY SALONU
- Różnica między fryzjerem a fryzjerem z pasją
- Znaczenie umiejętności zadawania pytań w rozpoznaniu oczekiwań klienta
- Słuchanie ze zrozumieniem
- Ustalenie fryzury
- KIEDY I W JAKI SPOSÓB PROPONOWAĆ PIELĘGNACJĘ W SALONIE I PRODUKTY DO DOMU?
- Diagnoza kluczowym elementem doradztwa
- Znajomość produktów
- Różnica między sprzedażą a doradztwem
- Kiedy doradztwo kończy się sprzedażą produktów?
- WYKONANIE USŁUGI
- Koloryzacja i budowanie relacji z klientem
- Strefa myjni – strefa ciszy
- Strzyżenie i stylizacja
- RECEPCJA
- Podanie ceny za usługę
- Pytanie o zakup produktów
- Propozycja umówienia następnej wizyty
- Pożegnanie